Social impact voor zakelijke klanten

Social impact is een minder belicht, maar erg belangrijk duurzaamheidsthema in organisaties. Want: uitbuiting van arbeidsmigranten, genderongelijkheid, laaggeletterdheid, sekstoerisme... Hoe ga je daarover met je klanten gesprek?

De vraag

Onze opdrachtgever wil haar klanten op drie punten ondersteunen in de transitie naar meer duurzaamheid: de ontwikkeling van de circulaire economie versnellen, klimaatverandering beheersen, en een positieve sociale impact maken. Zo blijft de wereld leefbaar voor iedereen. Die laatste, social impact, bleef tot nu toe echter onderbelicht. Tijd voor verandering!

Samen met Circl ontwikkelden we de track Social impact bij zakelijke klanten. Zo stimuleren we organisatiebrede bewustwording, én bieden we verdieping voor medewerkers met regelmatig klantcontact.

Onze aanpak

Het onderwerp ‘social impact’ is nog volop in ontwikkeling. Daarom doken we eerst in de doelgroep, de visie van experts binnen de organisatie en enkele toonaangevende bronnen. Zo zetten we de belangrijkste thema’s en leervragen opeen rij.

Met stip op één: medewerkers vonden het lastig om social impact met klanten te bespreken. Ze waren onzeker over hun kennis en hoe te handelen. De learning track biedt daarom houvast in drie delen.

Eerst ontdekt de medewerker wat social impact eigenlijk is. Welke uitdagingen zijn er in de maatschappij, wie zijn de kwetsbare groepen? Wat speelt er in elke sector? Daarna kun je de kunst afkijken: welke initiatieven hebben collega’s al opgestart? Welke oplossingen zijn er al in de organisatie voor klanten?

Daarna vind je in de verdieping tips, tools en stapsgewijze ondersteuning om social impact met klanten te bespreken. Hoe snijdt je het onderwerp aan? En hoe doe je dat op afstand? Hoe train je jezelf in het herkennen van red flags, het spotten van kansen en het bijsturen van een gesprek? En nog een stap verder: hoe word je een strategisch partner voor je klanten? Dit deel is gericht op praktische toepassing en concrete handvatten.

“We zijn erg trots op dit mooie resultaat. De schrijfstijl van Noah Road is verfrissend en door de prettige werksfeer ontstond steeds meer enthousiasme onder de betrokken collega’s.”

Het resultaat

Social impact bij zakelijke klanten is een heel uitgebreid en compleet leerpad waarin je aan de hand wordt meegenomen in de wereld van social impact. Het geeft medewerkers concrete houvast en neemt zo de onzekerheid over het begeleiden van de transitie naar social impact weg.